flytta till innehållet

Avbrott i Nätkassan 24.4. kl. 16.00–23.59
Vi uppdaterar Nätkassan. Vanligtvis orsakar uppdateringar inga avbrott, men tyvärr måste vi idag hålla systemet ur bruk i flera timmar. Vi beklagar störningen.

 

Aktuellt

Bearbetningsstatus

Ansökningarna behandlas i ankomstordning. Om brister upptäcks när ansökan tas upp i behandling, kontaktar handläggaren dig per SMS, meddelandefunktionen i Nätkassan eller per brev.

Dagpenning söks retroaktivt för fyra hela kalenderveckor eller för hela kalendermånaden. Ansökan måste vara i kassan inom tre månader från den tid, för vilken dagpenning söks. Du kan skicka nästa ansökan till kassan efter att den aktuella ansökningsperioden har upphört, även om du inte ännu skulle ha fått ett beslut på den föregående ansökan.

Skicka ansökan till kassan genast när ansökningsperioden har gått ut och komplettera den senare med bilagor, om bilagorna inte finns tillgängliga vid avsändningstidpunkten. Då blir din ansökan snabbare anhängig. Ange i ansökans tilläggsinformation att du skickar bilagorna senare. Du kan skicka bilagorna per post eller elektroniskt via Nätkassan som PDF-dokument eller som vanliga bildfiler, såsom jpg/jpeg-filer.