Siirry sisältöön
Ajankohtaista

Jäsenet ovat supertyytyväisiä kassan palveluihin

Syyskuussa tehdyn Super työttömyyskassan asiakastutkimuksen kokonaisarvosana oli erinomainen eli 4,2 (asteikolla 1–5). Se on säilynyt samalla tasolla vuoteen 2022 verrattuna.

–  Suuret kiitokset kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta ja kiitos kassan henkilökunnalle merkityksellistä työstä, Super työttömyyskassan johtaja Matti Romakkaniemi sanoo ja iloitsee tuoreen asiakastutkimuksen erinomaisista tuloksista.

Korkeimmat pisteet vei kotiin asiakaspalvelun ystävällisyys, 4,3. Vain piirua matalamman arvosanan, 4,2, saivat muun muassa sähköisen asioinnin helppous ja asiakaspalvelun asiantuntevuus.

Kiitosten ja kehujen lisäksi vastaajat antoivat myös kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten. Matalimmat pisteet sai uutiskirjeen hyödyllisyys, 3,6, mutta sekin on hyvää keskitasoa.

– Nykytilanteessa erityisesti viestinnän ja tiedottamisen merkitys korostuu myös kassan toiminnassa, muun muassa tähän tulemme panostamaan jatkossa.

Kuvassa pylväsdiagrammi, jossa luetellaan samat pisteet kuin leipätekstissä ylempänä kappaleessa.

Parhaat pisteet sai asiakaspalvelun ystävällisyys. 

Kassa koetaan nopeana ja inhimillisenä

Matti Romakkaniemi on tyytyväinen siihen, että kassan arvot – vastuullisuus, oikeudenmukaisuus ja asiakaslähtöisyys – näkyvät jäsenistölle myös käytännössä, eivät vain juhlapuheissa.

 Arvot ohjaavat kassan työskentelyä niin asiakaskohtaamissa. Ne ovat läsnä jokapäiväisessä toiminnassa ja vahvistavat Supertk:n yhteistä identiteettiä.

– Palautteet osoittavat, että olemme onnistuneet täyttämään jäsentemme odotukset ja vastaamaan heidän tarpeisiinsa.

Super työttömyyskassaa kuvaavasta sanapilvestä erottuvat luotettava, toimiva, hyvä ja nopea.

Super työttömyyskassaa kuvaavasta sanapilvestä erottuvat adjektiivit uotettava, toimiva, hyvä ja nopea.

Oman alan kassaan kuulumisen tärkeys korostuu mullistusten maailmassa

Tutkimus osoittaa, että jäsenet kokevat juuri omaan alakohtaiseen työttömyyskassaan kuulumisen yhä merkittävämmäksi työelämän turvaksi. Vastaajista jopa 88 prosenttia piti tätä tärkeänä.

Kuluvan vuoden työttömyysturvaa heikentävät lakimuutokset sekä yt-uutisointi herättävät huolta jäsenissä. Tämä näkyy myös tuloksissa, moni vastaaja kertoo olevansa huolissaan lakiuudistusten vaikutuksista, ja 74 prosenttia kokee kassaan kuulumisen entistäkin tärkeämmäksi.

Suositteluhalukkuus on korkealla

Supertk:n suosittelutodennäköisyys (NPS*) on erinomaisella tasolla 46, mikä osoittaa vahvaa jäsenten suositteluhalukkuutta ja korkeaa tyytyväisyyttä. Peräti 57 prosenttia vastaajista antoi suositteluarvosanaksi 9 tai 10, mikä kertoo jäsenten luottamuksesta ja suositteluhalukkuudesta.

*Net Promoter Score eli NPS-suosittelutodennäköisyydellä arvioidaan vastaajien todennäköisyyttä suositella organisaatiota muille. Vastaajien antamat arvot luokitellaan arvostelijoihin (0–6), passiivisiin (7–8) ja suosittelijoihin (9–10). NPS lasketaan vähentämällä suosittelijoiden osuudesta arvostelijoiden osuus. Asteikko -100 ... 100.

Avoimet vastaukset kertovat sujuvasta, selkeästä ja luotettavasta palvelusta

Avoimen palautteen perusteella Supertk:n jäsenet kokevat kassan toiminnan olevan ennen kaikkea luotettavaa, toimivaa ja hyvää.

”Helposti käytettävät ohjelmat ja nopeat päätökset.”

”Huolehtii että jäsenet saavat oikeudenmukaista palvelua ja kohtelua. Kassa toimii vastuullisesti jokapäiväisessä toiminnassa.”

”Kassa pitää huolen asioista vastuullisesti. Palvelua on joustava ja helppo käyttää ja tietoa saa helposti.”

 ”Kohdataan tasa-arvoisesti ja kiireettömästi.”

”Joustavuus, tiedonsaanti ja yhteydenottoihin vastaamisnopeus.”

”Ollaan ihminen ihmiselle.”

”Asiakaspalvelussa autettiin ja ymmärrettiin minua ja ongelmat selvitettiin.”

”Luotettava ja turvallinen, ihanan ystävälliset palvelut.”

Asiakastutkimuksen taustatiedot

• Tutkimus toteutettiin syyskuussa. Vastaajina oli 1002 kassan jäsentä.

• Tutkimus antaa kattavan kuvan työttömyyskassan palveluiden nykytilasta ja asiakaskokemuksesta.

• Asiakastutkimuksessa yhteistyökumppani oli Innolink.

Kaikkien vastanneiden kesken arvoimme 2 kpl S-ryhmän 100 euron arvoisia lahjakortteja. Kortit on postitettu Tupulle Kuopioon ja Sannalle Harvialaan. Onnittelut voittajille!